torsdag, augusti 21, 2008

Försäkringsmedicinsk utredning

Idag kom brevet. Förslag på beslut, 18 månaders sjukersättning. Det går inte att få längre, om 18 månader ska sjukförsäkringssystemet göras om och man är antingen sjuk för evigt eller hänvisad till socialtjänsten.

Den hurtfriske psykiatrikern anser att mamman tillhör vuxenpsykiatrin och bör få en pykologkontakt där. Tydligen har mamman en ohälsosam fobi mot bla smuts, kräk och baciller. Risken/chansen att mamman ska få en plats i öppenvården för behandling av franska nerver är inte överhängande stor. Man bör vara minst suicid.

Vidare föreslår man att mamman ska få hjälp och stöd för att fortsätta studera i den takt hon orkar. Handläggaren på kassan säger dock nej till det, det går emot deras regler. Intressant att kassan betalar mångatusen för en utredning vars resultat och rekommendationer går stick i stäv med regelverket.

8 kommentarer:

Petra sa...

De är ju inte riktiga i nån ände på försäkringskassan...

Anonym sa...

Fan vad trött jag blir på att läsa om alla stollar på FK. De skulle inte veta vad arslet var om de inte satt på det!!!!
Hoppas det ordnar sig för dig ändå! stor kram!

Anonym sa...

...and the world turn around....

Satkôna sa...

Man blir matt på f-kassan! Hoppas det blir bra i slutändan!
Slank in här via en länk hos sjalbarn!
Jenny!
http://dryas.blogg.se

Anonym sa...

Jag har haft Odd Molly toppen i vitt och den är lite räfflad ja, jag tyckte dock att min förra topp fick noppor ganska fort... och så är den tunn i materialet. Men jag ska klämma på den jag har beställt så får vi se om den blir en keeper eller icke... ;-)

2008-09-08 @ 08:33:37

Anonym sa...

Ja, jag misstänkte det. Ja, jag har sett mössorna på Lindex förut, det kom nu i en ny omgång...som sagt det är så himla tråkigt att såna fina plagg tillverkas av hemska AKRYL.

shompa sa...

När jag var sjukskriven så gick jag o pluggade. Jag motiverade det till FK som "rehabillitering", något man har "rätt" till.
Annars så måste jag erkänna efter att ha haft med FK i 6 år att göra, att det är en ond instutition. Jag personligen har inte valt att få min ryggskada med 3 operationer, men man skall straffas o leva på minimum livet ut. Detta efter att man arbetar och alla arbetare i Sverige betalar mellan 75-85% skatt på det som de tjänar. Som tack för skatten: vänta 4år på en operation.

lycka till. Ansök alla bidrag som finns. Handikap ersättning, tandvårds ersättning, färdtjänst, bilbidrag, sjukresor med taxi, hemtjänst. ALLT! Det är alltid lite pengar till man kan få.

Sannasmamma sa...

mauritz: det var intressant, ska undersöka vidare. tack!