måndag, maj 29, 2006

Karriär

Det nya är att mamman antagligen är synsk. Hon ska testa sina förmågor intensivt det närmaste och sen återkomma med resultatet. Det skulle vara fint att tillbringa de närmsta åren framför kristallkulan.

Om det, mot förmodan, skulle visa sig att mamman inte är synsk har hon en hemlig reservplan, hon har sökt förskollärarprogrammet.

Mamman är pensionär. Framtidsutsikterna inom yrkeskategorin pensionär är ej goda. Så mamman måste trotsa sina inre monster och göra karriär. Spåtant eller dagisfröken.

Mamman listar sina goda och dåliga egenskaper i ett hemligt cv
Dåliga först:
  • Blödig. Väldigt.
  • Kanske lat
  • Vasstungad
  • Inte ens lite stresstålig
  • Småbarnsmamma
  • Hemkär

Och de bra:

  • Snäll. Dumsnäll?
  • Mamma
  • Vasstungad
  • Bildad

Arbetslivserfarenhet:

Kort inhopp som världens sämsta servitris

Pensionär

Despot i Brf Sannasmamma

Mamma

Utbildning:

En halv fil. kand.

Summering:

Troligen synsk. (spåtant)

Gör väldigt goda pannkakor. (dagistant)

Jämt skägg mellan de två yrkena så långt. I'll be back.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, synskheten litar jag inte på. För hade du varit synsk så hade du redan i ingressen till ditt inlägg lagt en hälsning till mig. Men hur jag än vrider och vänder på texten kan jag inte ens hitta ett dolt meddelande!
Då har jag faktiskt suttit här och skrivit ut sidan, klippt ur alla bokstäverna och sedan försökt pussla ihop dem till ett hemligt och dolt meddelande som skulle vart riktat till mig. Men nejdå, varken hemligt eller dolt. Det fanns inget.

Pannkakor! Mmmm, det låter bättre. Du är välkommen hem så kan du testa på mig. Jag är världens bästa pannkaksätare!

Av detta, så är det primära utslaget inte spådam utan kakdam!

Sannasmamma sa...

Eftersom latmasken inte kan läsa mina hemliga synska koder kommer här klartext: Latmasken är en trevlig kompis som jag ska bjuda på pannkaka :O)

Anonym sa...

atlas gillar bara ugnspannkaka, kan du göra det?

Sannasmamma sa...

Jag är hemskt bra på alla sorters pannkaka :-D

Anonym sa...

hur går det med seendet in i framtiden? har du kommit fram till om du är synsk ännu? skulle vara schysst att få veta sina framtidsutsikter 8)

Anonym sa...

Tycker dom synska pannkakorna mest med sin frånvaro lyser i sommarnatten.

Anonym sa...

Ja du...