fredag, juni 09, 2006

Nada, nothing, nista!

Sanningen är den att mamman inte är synsk. Inte en endaste liten syn har kommit till henne. Försöken att hjälpa synskheten på traven har misslyckats. Mamman har mumlat lite mystiskt i riktning klädkammaren i hopp om att någon förvirrad själ som går igen därinne skulle ta kontakt. Huset som mamman bor i är visserligen byggt 1980 och tidigare ägaren är en tant som lever, mamman såg henne i grönsaksaffären i förrgår. Mamman har kikat djupt i använda melittafilter, undersökt molnen och lite nochigt hängt i en häxboutiqe i Haga. Inte ens den allra minsta lilla spådom har hon lyckats frambringa.

Dagis, here comes mamman!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Latmask måste vara synsk! Han såg ju detta i första inlägget. Men kanske inte tillräckligt synsk. Halvsynsk...kanske.

Vad tjatar han om?

Jo, om det varit fullständig synskhet på gång så hade jag ju insett...sett heter det ju....att det inte blivit någon pannkaka heller.

Kanske finns det en djupare synskhet i mig? Jag menar, pannkakor är ju ganska platt intet i det stora sammanhanget som gör det världsliga sammanhängandet möjligt. Det kanske inte är meningen att jag skall se sånt, jag skall se djupare saker. Vikingaskepp på 20 meters djup under Kungsgatan i Göteborg kanske?

Jag låter det vara osagt, och kanske skall jag hålla tyst om eventuell synskhet. Risken är annars stor att dom kommer från Hemmets Veckojournal eller liknande och ber mig hitta gömda hundar och glömda sjalar.
Huuu!

Anonym sa...

He he, det är klart du ska bli fröken. Fast jag hade personligen hoppats på det där med synskheten ;-)