onsdag, december 14, 2005

Sjalbarn

Mamman är medlem på ett internet-forum. Där talar man om sjalar, tygblöjor, uppfostringsmetoder. Alla är snälla och glada. När man vill tala om något obekvämt loggar man in som gäst. Det är viktigt med fasaden, även på nätet. Man ska vara lycklig, den olycklige bör logga in som gäst. För allas trevnad.

Mamman är väldigt förtjust i bärsjalar. Sjalarna är vackra, men det är bärandet som är den stora förälskelsen. Tyngden av den varma flickan, känslan av att vara så nära, den lillas andetag mot hennes bröst. Som en jättelång, gosig kram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En till sjalare anmäler sig... Längtar efter att få bädda in en nyfödd i min nya mjuka sjal. Sonen börjar bli lite för stor för att långtidsgosa med, men igår så la vi oss under täcket och puss-gosade JÄTTELÄNGE! Mysigt!

//Kaja
http://kaja.info

Anonym sa...

hej där mamman. Hamnade av en slump här i jakt på vetekudde mönster... snokade runt lite. Vill bara säga att jag tycker du skriver fint och underfundigt. Är ingen mamma än själv men det kanske inte är så farligt då, att fortsätta vara cyniker även om man får smått.
Ha det gott!
/ en Johanna

Anonym sa...

"Man ska vara lycklig, den olycklige bör logga in som gäst. För allas trevnad."

fy fan! men du har helt rätt, "känsliga ämnen" svämmar över av gäster, suck!
en kväll drack jag lite mycket vin å skrev lite ïnlägg, nästa dag var jag tvungen att dubbelkolla vad jag skrivit.. hmmm

Kul skrivet!

/fyllo Linnea