tisdag, februari 12, 2008

Innedag

Mamman är lite sjuk idag, hon har magkatarr. Å, mina franska nerver stönar mamman från soffan. Bäbisen tröstar; min unge, min unge, det blir bra mamma. Mamman blir orolig för bäbisens mentala hälsa och tänker lätta upp stämningen med lite tecknande. Du är rosa mamma och pappa med. Pappa har tumme och lingfinger tjattrar hon vidare. Och se, det har han. Och näsa och hatt. Ett begåvat barn, den där bäbisen.

Snart fyller hon år. Tre. Då ska hon ha kalas, pepparkakskalas ska det vara. Alla min vänner får komma säger hon. Särskilt moffa. Tårta ska han få, och så ska dom rulla boll. Och dom kan bygga en gran av lego, och en gång när moffa var här hos mig mamma, då.. Där tappar hon kalastråden och babblar vidare om sin fina morfar, bäst i världen. Kanske behöver ingen annan komma på bäbisens fest?

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad smidigt med bara en Moffa som gäst på kalaset!! :-)

PiraPäron sa...

Gillar verkligen din blogg och jag hoppas att det är ok at jag länkar till den från min egen!

Sannasmamma sa...

klart att du får länka, jag blir glad såklart!