söndag, maj 27, 2007

Kattlängtan tar aldrig slut



Myran är inte den enda som fastnar på bild, min lilla Råtta är också värsta fotogenique och rättvist måste det ju vara.

Mamman och bäbisen skulle gå och handla idag. Mamman pratar halvt för sig själv, halvt med bäbisen. Vad tycker du vi ska handla, jag tänkte skinka, ost, bröd och jos. Å en tatt tycker bäbisen. Väl på Hemköp letar bäbisen bland hyllorna och hittar till slut Mjauuu kattmat med en stor katt på. Där mamma, där e tatten! Stackars bäbisen ville köpa katt på burk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sannasmamma, din blog är HELT underbar! Jag skrattar så att jag gråter åt bäbisen som vill köpa katt på burk. Tur att man än så länge är ensam på jobbet... ;-)

Anonym sa...

Mmmm, FISKbullar, FISKpinnar, HUNDmat,mUTTER, MUSslor i vatten och KANINfoder snart är det dags att öppna zoo!

Anonym sa...

Å värre blir det...

3,5:åringen:
"Mamma...jag älskar dig. Jossan vill så gärna ha en liten katt... *bedjande ögon*. Jag tycker så mycket om katter. Jossan också. Hon blir så glad om vi köper liten katt.... Mamma - jag blir också glad. Jag vill med ha en liten katt. Mamma, du är min bästa tjej."

Vad gör man? Vad säger man? Jag avskyr katter, jag vill verkligen inte köpa katt. Kommer dottern må dåligt över detta barndomstrauma? Kommer hon få gå i terapi som vuxen för att lära sig att säga att hon är väldigt arg på sin mamma som nekade henne att ha en liten katt?

Forts på katthistorien följer...

*kram*
Ingrid