torsdag, december 21, 2006

Julhandel

Mamman har haft det lite svårt på sistone, men lovar att rycka upp sig lagom till det nya året.

Mamman och bäbisen skulle handla julklappar idag. Dom gick upp tidigt och mamman åt frukost medan bäbisen matade sin gris med jordgubbssylt, sprutade jos som en val och beordrade mamman att sätta på nalle-filmen.

När mamman skulle borsta tänderna passade bäbisen på att raskt montera ner badkaret.

När mamman hade druckit sitt kaffe satte hon bäbisen i vagnen och promenerade till saluhallen. Där mötte dom morfar som hade 150 nummer före sig i kön till att få köpa julkorv och sylta. På Hemtex köpte mamman ett duntäcke till den frusna pappan. Bäbisen bet en dam i benet, åt en halv stearintomte och försökte stjäla en plastjulstjärna.

På bussen hem ville bäbisen pussas och amma, gärna samtidigt. Hon skrek pussa, pussa medan hon slet i mammans tröja och tecknade amma. Mamman kände sig älskad och kanske lite gladare än på länge.

4 kommentarer:

Katharina sa...

Åhhh, så fint du skriver :-) Jag riktigt ser henne med plastjulstjärnan i hand.

Anonym sa...

That's my "Mamman"! ;-) eller *<:o)= i dessa tider....

- Cat - sa...

Vilket trevlig blogg jag hittade till via bekantas bekanta :)
Oh vad mysigt!
Jag längtar tills man får höra "pussa".. Hm, jag längtar tills jag får en puss... Nu får jag nöja mig med slickar, och de är inte så dumma de heller :)

Anonym sa...

Det här är bland det raraste och roligaste jag har läst. Jag har läst det flera gånger och jag älskar hur du skriver! Vilken bäbis du har! :-)